MyLoveMusic

موسیقی یک زبان بین المللی است برای ابراز آرزو های نهفته و آشکار دلها

سلام عزیزان یه 10 نکته مهم در مورد خرید گیتار رو توی چندین سایت دیگه نوشته بودم گفتم اینجا هم بذارم تا دوستان استفاده کنند..

خیلی باحال و کار آمده هرکی استفاده کرده جواب گرفته...
خوب ::
1- ابتدا شكل ظاهری گیتار را با دقت نگاه كن كه تا هیچ گونه لكه و یا خوردگی و خط و تو رفتگی وجود نداشته باشه مخصوصا در قسمت دسته گیتار(جایی كه گیتار در آن قسمت كوك میشود)هیچ گونه تركی در داخل و یا خارج وجود نداشته باشه.
2-باید مطمئن بشی كه دسته گیتار كاملا صاف است و هیچ گونه تابی در آن وجود ندارده.
3- باید توجه كنیی که فرتهای گیتار( میله های آهنی كه بصورت موازی در دسته گیتار قرار دارد و نتها را از هم جدا میكنند) بصورت نوك تیز از طرفین بیرون زده نباشه چون ممكنه دستتان در هنگام نواختن گیتار صدمه ببینه و همینطور باید توجه كنی كه فرتها بطور كامل در دسته گیتار فرو رفته باشه.
4-باید توجه كنی كه فاصله سیم گیتار تا دسته گیتار (فرت برد) كم باشه چون اگه بیش از حد باشه شما باید نیروی بیشتری را واسه اینكه نتی را گرفته متحمل شی.
5- مطمئن شو که سیمهای گیتار بروی هیچ فرتی صدایی مانند (گز) نداشته باشه برای این كار باید شما صدای 6 سیم را بروی تمام فرت برد امتحان كنی.
6-باید مطمئن شی كه گیتار شما دارای طنین خوبی بوده و دارای حد اكثر صدا است.
7-با پشت دست به روی تمام قسمت های صفحه صدا بزن ، اگر متوجه صدایی مانند صدای گز شدی آن گیتار خرابه و نباید خریداری شه.
8-باید توجه كنید كه تیغه پل( تیغه سفید رنگی كه در شكاف پل وارد شده و سیم گیتار بروی آن قرار دارد) كاملا عمود باشه چون در غیره اینصورت امكان شكسته شدن پل گیتار وجود دارده.
9-توجه كن كه پل گیتار بطور كامل بروی بدنه گیتار چسبیده باشه و هیچ گونه درزی وجود نداشته باشه.
10- گیتارت باید سبك باشه.دوست عزیز این نكاتیه كه من خودم در هنگام خریدن گیتار رعایت میكنم پس باید توجه كنی كه همه این نكات در گیتار رعایت شده باشد در غیره اینصورت من به شما پیشنهاد میكنم كه از خرید آن منصرف شی.
امیدوارم مفید باشه....

برگرفته از سایت آیرانی

نوشته شده در یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 19:6 توسط princess mina| |

گیتار الکتریک نوعی گیتار است که صدای آن بهوسیله تقویتکنندهای الکتریکی تشدید و یا تغییر مییابد.

طرز کار

ارتعاشات وارده بر سیمهای گیتار توسط قطعهای به نام پیکاپ به سیگنالهای الکتریکی تبدیل میشود. در واقع پیکاپ همانند یک میکروفن عمل میکند، با این تفاوت که چون یک سیستم مغناطیسی است فقط ارتعاشات سیم فلزی گیتار را دریافت کرده و آنها را به صورت سیگنال صوتی در میآورد و از طریق پیکاپ سلکتور میتوان پیکاپ مورد نظر را انتخاب کرد. سپس سیگنالها از طریق یک سیم به آمپلیفایر (تقویتکننده) فرستاده میشوند و در آخر صدای تقویتشده توسط یک یا چند بلندگو پخش میشود. در ابتدا گیتارهای الکتریکی تنها یک پیکآپ داشتند، اما امروزه با دو تا پنج پیکآپ نیز ساخته میشوند.
پیشینه

ایده پیدایش گیتارهای الکتریکی از آنجا آغاز شد که در همنوازیها صدای گیتار آکوستیک در بین صدای سازهای دیگر مانند بیس و درامز گم بود و به وضوح شنیده نمیشد. در نتیجه در صدد آن برآمدند تا صدای گیتار را تقویت کنند، و بهترین راه برای این کار استفاده از علم الکترونیک بود.
در حدود دهه ۳۰ میلادی گیتارهای الکتریکی وارد موسیقی شدند. این اتفاق پدید آورندهٔ انقلابی در صدا و تکنولوژی بود که تا امروز نیز ادامه دارد. با پیدایش راک اند رول در دهه ۵۰ میلادی، گیتارهای الکتریکی به سرعت در موسیقی جا باز کردند و به یکی از فراگیرترین سازهای تاریخ مبدل شدند. معمولاً در گروههای راک دو نوازنده گیتار الکتریک وجود دارد که یک نفر ملودیها را مینوازد (گیتار لید) و دیگری ریتمها را (گیتار ریتم).
انواع


چپ: بدنه-توپر.
راست: بدنه-توخالی.


از نظر بدنه

این ساز را از نظر بدنه میتوان به دو دسته کلی تقسیم کرد: بدنه توپر و بدنه توخالی. گیتارهای بدنه-توخالی مورد استفاده نوازندگان جاز قرار میگیرد، در صورتی که بدنه-توپر عموماً در موسیقی راک کاربرد دارد.
از نظر تعداد سیمها

معمولاً گیتارهای الکتریکی شش سیم دارند. بعضی نیز دارای ۱۲ سیم میباشند که هرجفت با یک نت کوک میشود، منتهی با اکتاوهای متفاوت، این گیتارها اکثراً در موسیقی فولک کاربرد دارند. گیتارهای ۷ و ۸ سیمی نیز وجود داردند که البته غیرمعمول هستند.

اجزا


اجزا گیتار برقی


    • ۱. سردسته (Head Stock): قسمت بالایی گیتار که سیمها در آنجا تنظیم میشوند.
    • ۲. خرک بالا
    • ۳. پیچهای کوک یا گوشیها (Tuning Switch): پیچهایی که بر روی دسته گیتار قرار گرفتهاند و با آن میتوان گیتار را کوک کرد.
    • ۴. پردهنما یا دستان (Fret): قطعههای فلزی که بر روی دسته گیتار قرار دارد و پردههای موسیقی را از هم جدا میکند.
    • ۵. تنظیم کننده دسته (truss rod): برای تنظیم و تثبیت دسته
    • ۶. علامتهای روی دسته
    • ۷. دسته (Neck): قسمت بلند و باریک گیتار است که جای انگشتگذاری نوازنده برای انتخاب نتها است. این بخش بین بدنه و سر دسته گیتار قرار دارد.
    • ۸. اتصال دسته به بدنه
    • ۹. بدنه: قسمت اصلی گیتار است که به دسته متصل شده و برخلاف گیتار آکوستیک معمولاً توخالی نیست و بخشهایی مانند پیکآپ و خرک بر روی آن قرار دارد.
    • ۱۰. زخمهگاه (Pick up): یک سیمپیچ مغناطیسی است که بر روی بدنه گیتار و زیر سیمها قرار دارد و وقتی سیمها بر اثر پیک زدن مرتعش میشوند تحت تأثیر میدان مغناطیسی پیکآپ قرار میگیرند و این تحریک به آمپلیفایر فرستاده میشود و سپس آنجا تقویت میشود.
    • ۱۱. کنترل صدا و تن: پیچهایی که بر روی بدنه گیتار قرار گرفتهاند و میتوانند صدا و تن گیتار را تغییر دهند.
    • ۱۲. کلید زخمهگاه (Pick up Switch): یک تعویض کننده که بر روی بدنه گیتار قرار گرفته و برای تعویض پیکآپ و تغییر دادن تُن و صدا بکار میرود.
    • ۱۳. لرزانه (Tremolo): میلهای که روی بعضی گیتارها قرار دارد و به خرک متصل شده. با حرکت دادن آن به بالا و پایین خرک حرکت میکند و باعث زیر و بم شدن صدا میشود. به آن اصطلاحا دسته ویبراتو (Vibrato) نیز گفته میشود (در این تصویر نیست.)
    • ۱۴. خرک (Bridge): ناحیهای است بر روی گیتار که سیمهای گیتار بر روی آن قرار میگیرند.
    • ۱۵. محافظ پیک (Pickguard): صفحهای است که از زخمی شدن بدنه بهوسیله پیک جلوگیری میکند.
سبکها

از گیتار الکتریک در سبکهای مختلف از جمله راک، متال، پاپ، جاز و هیپ هاپ استفاده میشود، اما در سبک راک و متال به عنوان ساز اصلی مورد استفاده قرار میگیرد.
برگرفته از سایت ویکی پدیا
نوشته شده در یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 19:5 توسط princess mina| |

گیتار بیس نوعی ساز زهی است که صدایش به وسیله یک تقویت کننده الکتریکی (آمپلیفایر) تقویت میشود. این ساز که برای تولید صداهایی با فرکانس و تن پایین استفاده میشود، از نظر ظاهری بسیار شبیه به گیتار الکتریک میباشد با این تفاوت که بدنه بزرگتری دارد، دسته و میزانبندیاش بلندتر است، و معمولاً دارای چهار سیم (گاهی پنج یا شش) میباشد که از نظر تن یک اکتاو پایینتر از گیتار الکتریک، در محدوده بیس کوک میشود. گیتار بیس میتواند پردهبندی داشتهباشد و یا خیر، اما در اکثر موسیقیهای عامهپسند بیسهای پردهبندی شده رایجاند. علاه بر اینها گیتار بیس آکوستیک تو خالی نیز موجود میباشد.
از حدود سال ۱۹۵۰ به بعد در موسیقیهای راک و پاپ گیتار بیس به صورت وسیعی جایگزین کنتر باس شد و تولید صداهایی با تن پایین را بر عهده گرفت. همچنین گیتار بیس به صورت تکی، در موسیقیهای جاز، لاتین و فانک استفاده میشود.
برگرفته از سایت ویکی پدیا

نوشته شده در یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 19:5 توسط princess mina| |

با حمله اعراب به ايران حكومت ايران به دست اعراب افتاد
در همان دوران موزيسيني به نام زرياب در ايران زندگي مي كرد كه بعد از تصرف ايران توسط اعراب به عنوان يكي از مستشار هلاي ايران به يكي ديگر از مستعمرات اعراب كه در جنوب اسپانيا(آندلوس)بود فرستاده شد. زرياب در آندلوس شروع كرد به تكميل سازي كه در ايران ساختن اون رو شروع كرد بود كه اين ساز در اسپانيا به لوت معروف شد كه امروزه به آن عود مي گويند با گذشت چندي اين ساز در اسپانيا بسيار پر طرفدار شد و موسيقي آن زمان اسپانيا را زرياب با استفاده از پايه هاي موسقي فر كليك و سنتي اسپانيا و دانسته هاي خود تكميل كرد
در نهايت شكل تكامل يافته لوت يا عود تبديل به گودتار شود و پس از چندي به نام گيتار تغيير نام داد
شايان ذكر است كه بزرگان موسيقي اسپانيا وهمچنين مراكشي ها مخترع اصلي گيتار را ايرانيان مي دانند
همان طور كه بزرگ ترين نوازنده فلامينكو دنيا(پاكو دلوسيا)
معروفترين آلبوم خود را به نام زرياب ايراني نام گذاشت

بر گرفته از سایت پرشین سینگرز
نوشته شده در یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 19:0 توسط princess mina| |


Power By: LoxBlog.Com